preloader

چطور طلای مورد نظرمان را پیدا کنیم؟

انتخاب طلا مناسب برای خرید

راهنمای خرید طلا؛ چطور طلای مورد نظرمان را پیدا کنیم؟

خرید طلا قطعا خیلی جذاب است و همه ما طلا خریدن را دوست داریم. اگر سری به بازار خرید و فروش طلا بزنیم می بینیم که چقدر تنوع محصولاتی که در بازار برای خرید وجود دارد بالاست. از انواع گردنبند طلا خاص گرفته تا گوشواره های طلا، انگشتر و حلقه، دستبند، پابند طلا، انواع آویز و پلاک طلا و مواردی دیگر که هر کدام ویژگی ها و جذابیت های خود را دارد. این همه تنوع برای خرید طلا از یک سو گزینه های انتخاب ما را بیشتر می کند که یک مزیت است و از سوی دیگر می تواند خریدن طلا را به یک چالش تبدیل کند. بنابراین ما در این مقاله می خواهیم یک راهنمای خرید طلا را به شما ارائه کنیم که با کمک آن می توانید انتخاب بهتر و راحت تری داشته باشید.

چرا انتخاب طلا برای خرید سخت است؟

خرید طلا جزو خریدهایی است که شما برای آن باید وقت و از همه مهمتر هزینه زیادی صرف کنید. از یک سو قیمت خود طلا و از سوی دیگر کارمزد ساخت و دیگر هزینه هایی که باید برای خرید در نظر گرفت. نکته دیگر این که طلا خریدن به دلیل وجود تنوع بالای آنها می تواند کمی سخت باشد. وقتی از این مغازه طلا فروشی به آن مغازه می رویم، با مدل های مختلفی مانند یک دستبند طلا شیک زنانه یا انواع گردنبند طلا زنانه لاکچری مواجه می شویم که انتخاب را برای ما سخت می کند. وجود برخی سودجویان در بازار طلا و امکان کلاهبرداری و فروش طلاهای دست دوم به جای طلای نو یا فروش طلاهای تقلبی از دیگر چالش هایی است که می تواند خرید طلا را سخت کند. نکته مهم بعدی این که شما باید ببینید طلا را برای چه کسی می خواهید خریداری کنید؟ قطعا خرید طلا برای خودتان با خرید طلا برای یک کودک، یک دوست و عزیز یا یک آشنا می تواند متفاوت باشد که باید در زمان خرید یک قطعه طلا به آنها توجه کرد. برای خرید مطمئن و مشاهده انواع طلا با ما همراه باشید.

گزینه هایی که برای خرید طلا دارم چیست؟

شما برای خرید طلا برای خودتان یا اطرافیان تان گزینه های زیادی دارید. چه از نظر اندازه و سایز، چه از نظر طرح، رنگ و سبک آن، شما انتخاب های زیادی برای خریدن طلا خواهید داشت. انواع گردنبند مانند یک گردنبند طلا زنانه لاکچری، انواع دستبند در سایزها و مدل های مختلف مانند یک دستبند طلا شیک زنانه، انواع گوشواره مانند یک گوشواره طلا خاص، انواع پلاک و آویز، پابند طلا، آویز ساعت طلا و دیگر گزینه های مشابه همگی می توانند به عنوان بهترین طلا برای خرید در نظر گرفته شوند.

علاوه بر این دیگر متریال ها هم می توانند با طلا ترکیب شوند تا تنوع بالاتری در این محصولات وجود داشته باشد. برای مثال ترکیب طلا با چرم برای طراحی و ساخت یک دستبند دخترانه شیک یا ترکیب انواع نگین ها و سنگ های زینتی با طلا که می توان با آنها تنوع بالایی از محصولات لاکچری و خاص را ساخت. حتی تنوع بالای محصولات طلا تنها برای خانم ها نیست و در حال حاضر برای انتخاب طلا برای آقایان هم گزینه های زیادی داریم. اما در کنار این همه تنوع مهم است که بدانیم چطور باید از بین تمام گزینه هایی که وجود دارد خریدی ایده آل تر و رضایت بخش تر داشته باشیم. در زیر مدل های موجود در بیشه را مشاهده نمایید تا در ادامه برای انتخاب درست تر راهنمایی‌های لازم را کسب کنید.

معیارهای انتخاب طلا برای خرید

اگر به چند نکته ظریف توجه کنیم و از چند ترفند ساده کمک بگیریم، انتخاب یک قطعه طلای خوب برای خرید کار چندان سخت و دشواری هم نیست. شما با در نظر گرفتن مواردی که در زیر به آنها اشاره می کنیم، می توانید هم برای خودتان و هم برای دیگران یک خرید بسیار عالی را انجام دهید. علاوه بر این دیگر متریال ها هم می توانند با طلا ترکیب شوند تا تنوع بالاتری در این محصولات وجود داشته باشد. برای مثال ترکیب طلا با چرم برای طراحی و ساخت یک دستبند دخترانه شیک یا ترکیب انواع نگین ها و سنگ های زینتی با طلا که می توان با آنها تنوع بالایی از محصولات لاکچری و خاص را ساخت. حتی تنوع بالای محصولات طلا تنها برای خانم ها نیست و در حال حاضر برای انتخاب طلا برای آقایان هم گزینه های زیادی داریم. اما در کنار این همه تنوع مهم است که بدانیم چطور باید از بین تمام گزینه هایی که وجود دارد خریدی ایده آل تر و رضایت بخش تر داشته باشیم.

برای چه کسی میخواهید طلا بخرید؟

در اولین قدم برای انتخاب طلا برای خرید باید سن کسی که می خواهید برای او خرید کنید را در نظر بگیرید. چه برای خودتان، چه برای فرزندان تان یا دیگر دوستان آشنایان خرید می کنید، باید بدانید که طرح، مدل و سبک طلاهایی که در بازار وجود دارد برای هر رده سنی متفاوت است و شما باید با توجه به سن کسی که می خواهید برای او خرید کنید، یک طلای زیبا و متناسب را انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر سن فرد مورد نظر زیر 20 سال است و می خواهید برای رده سنی جوان و نوجوان طلا بخرید، شاید یک دستبند دخترانه شیک یا یک گوشواره دخترانه شیک که طراحی ساده تری دارد و حتی رنگ آن طلای سفید است انتخاب بهتری باشد. در این رده سنی بهتر است به دنبال مدل های ساده و اسپرت بود که زرق و برق زیادی ندارند. بنابراین طلاهای نگین دار یا طلاهایی که بیش از حد سنگین باشند انتخاب خوبی برای آنها نیست. دستبندهایی که ترکیب چرم و طلا یا مهره و طلا هستند یا یک پلاک طلا شیک و اسپرت دخترانه از دیگر گزینه هایی است که می توانید برای این گروه سنی نظر بگیرید.

به همین ترتیب که سن فرد مورد نظر شما بیشتر می شود، انتخاب های شما نیز باید متناسب با آن تغییر کند. برای یک بانوی جوان، خرید طلا با یک طراحی مدرن می تواند بهترین انتخاب باشد. در زیر نمونه‌ای از آویز طلای خاص ، انگشترهای مدرن و شیک ترین گوشواره طلا که می‌توانید خریداری کنید مشاهده میکنید.

چرا می خواهید طلا بخرید؟ علت خرید؟

حالا باید ببینید که طلایی که می خرید برای چه مناسبت یا موقعیتی قرار است مورد استفاده قرار بگیرد. انواع مدل ها متناسب با موقعیت های مختلف طراحی و تولید می شوند. در این زمینه میزان راحتی، مقاومت و مواردی از این دست باید در نظر گرفته شود.

اگر می خواهید یک قطعه طلای ساده را بخرید که همیشه و همه جا، خصوصا در طول روز به راحتی از آن استفاده کنید، قطعا باید به دنبال مدل های ساده تر، شیک تر و در عین حال مقاوم تر باشید تا طلایی که می خرید نشکند یا این که آسیبی به آن وارد نشود. برای مثال برای خرید یک دستبند شیک زنانه ساده هرنینگتون یا مدل بافتی ساده که بدو نگین است و طراحی مقاومی دارد، می توانید در تمام طول روز و در زمان کار کردن هم آن را در دست بیاندازید.

به همان نسبت که موقعیت استفاده از طلا تغییر می کند، مدل های شما می تواند پر زرق و برق تر، ظریف تر یا مدل های نگین دار و قیمتی تر باشد. برای مثال برای مراسم ها و جشن ها یک گردنبند طلا زنانه لاکچری را بخرید یا این که با خرید یک گوشواره مدرن نگین دار ظریف و لاکچری، در مجالس و مهمانی ها بدرخشید. یک دستبند طلا شیک زنانه با برش ها و سنگ های قیمتی نیز می تواند برای مراسم عروسی شما یا حضور در یک مهمانی بسیار مهم و رسمی انتخاب بهتری باشد.

اگر برای یک کودک خرید می کنید، برای مثال می خواهید یک دستبند دخترانه شیک طلا بخرید، بهتر است محکم بودن را اولویت قرار دهید، چرا که قرار است در هنگام بازی و تفریح از آن استفاده کند و احتمال شکستگی یا پارگی زنجیر و قفل های آن وجود دارد. یک اویز طلا خاص که طراحی ظریفی دارد نمی تواند انتخاب خوبی برای یک کودک بازیگوش باشد.

اگر می خواهید قطعه طلای مورد نظر را برای سالگرد ازذواج و یا مراسماتی مشابه خریداری کنید، باید به دنبال مدل های خاص تر مانند یک گردنبند خاص جدید یا یک دستنبد طلا شیک و جذاب تر باشید که ظرافت بالایی در طراحی دارد. البته انتخاب انگشتر نشون و نامزدی بسیار مهم است پس در انتخاب آن دقت نمایید.

طلای ساده میخواهید یا پر زرق و برق؟

انواع طلاهایی که در مغازه ها می بینید هم شامل انواع مدل های ساده اما مدرن می شود و هم می توان طلاهای پر زرق و برق، پر نگین و لاکچری را در آنها پیدا کرد. اما کدام گزینه برای خرید مناسب تر است. بدون شک شما برای خرید بهترین طلا برای خرید در درجه اول باید سلیقه خود را مد نظر قرار دهید.

اگر به صورت معمول بیشتر از طلاهای پر زرق و برق، نگین دار و سنگین استفاده می کنید، قطعا باید به سراغ چنین گزینه هایی بروید. برای مثال با خرید یک گردنبند طلا زنانه لاکچری یا یک گوشواره طلا شیک بزرگ و نگین دار، از خرید خود لذت ببرید.

در مقابل اگر فردی با استایل ساده هستید، و از انواع طلاهای سبک، ساده و مدرن استفاده می کنید، باید با خرید یک گوشواره مدرن، یک دستبند ساده و شیک یا یک اویز طلا شیک خرید بهتری داشته باشید.  

با این حال اگر برای کس دیگری خرید می کنید که سلیقه او را نمی دانید بهتر است به دنبال خرید یک قطعه طلای شیک و ترجیحا مد روز، مانند گوشواره طلا مدروز باشید که می تواند برای هر نوع سلیقه ای یک انتخاب ایده آل داشته باشد.

علاوه بر این باید ببینید چه مدل هایی بیشتر به شما می آید. بسته به استایل کلی که دارید، رنگ پوست تان، فرم دست ها یا گردن تان و مواردی از این دست از بین مدل های ساده و نگین دار یا مدل های مدرن و پر زرق و برق یک مدل مناسب تر را انتخاب و خریداری کنید.

خرید طلا برای خانم یا آقا؟

جنسیت فاکتور دیگری است که برای خرید طلا باید در نظر گرفت. بدون شک سبک، اندازه، مدل، طراحی و حتی رنگ طلایی که می خواهید برای یک آقا بخرید با یک خانم متفاوت است. برای آقایان انتخاب شما بسیار محدودتر می شود، چرا که برای مثال معمولا حتی شیک ترین گوشواره طلا هم نمی تواند انتخاب خوبی برای یک آقا باشد. معمولا برای آقایان شما باید بیشتر به سراغ یک دستبند طلا شیک مردانه یا یک انگشتر بروید.

قیمت و بودجه خرید شما چقدر است؟

در نهایت شما برای انتخاب و خرید طلا باید قیمت روز طلا و بودجه ای که برای خرید مد نظرتان است را در نظر داشته باشید. با توجه به قیمت بالای طلا و نوسانات زیادی که در بازار طلا وجود دارد، در روز خرید شما باید ابتدا یک استعلام قیمت داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن و بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید، گزینه های موجود برای خرید طلا را فیلتر کنید. از طرفی نیز هر چقدر بودجه شما کمتر باشد قطعا گزینه های خرید شما با زمانی که بودجه بالاتری برای خرید طلا دارید متفاوت است. چرا که برای مثال شما برای خرید یک گردنبند خاص جدید معمولا باید هزینه بسیار بالاتری را بپردازید، در حالی که شاید بتوانید یک گوشواره دخترانه شیک و ساده را با قیمتی پایین هم خریداری کنید. در نتیجه بدون شک بودجه و قیمت روز طلا از هر فاکتور دیگری روی انتخاب نهایی شما تاثیرگذارتر است.

علاوه بر وزن طلا، فاکتور دیگری که روی هزینه طلایی که می خرید تاثیر دارد اجرت کار و داخلی یا خارجی بودن آن است. برخی از محصولات به دلیل کار بیشتری که روی آنها انجام شده و طرح منحصر به فردتر و مدرن تری که دارند، اجرت ساخت بیشتری نیز خواهند داشت و همین مورد می تواند موجب افزایش قیمت آن محصول شود. در نظر بگیرید که چه چیزی برای شما اولویت است، طرح طلا یا وزن و هزینه ای که برای خرید می پردازید. برای مثال ممکن است برای خرید یک دستبند طلا شیک زنانه مجبور شوید کارمزد بسیار بالاتری بپردازید، چرا که طراحی خاص تری دارد. اگر نمی خواهید هزینه بیشتری را برای دستمزد ساخت بدهید، باید به دنبال مدل ها و طرح های ساده تری بگردید که در کل اجرت ساخت آنها کمتر است. در نتیجه شاید بتوانید با همان هزینه طلایی با وزن بیشتر را خریداری کنید. در زیر نمونه ای از انگشترهای ساده قابل مشاهده است.

از ترندها و مدل های روز ایده بگیرید

شما می توانید قبل از این که ساعت ها از این مغازه به آن مغازه به دنبال محصول مورد نظر خود بگردید، چند کار را انجام دهید. اول از همه تمام موارد بالا را در نظر بگیرید و مشخص کنید که به دنبال چه چیزی می گردید. در مرحله بعدی تعیین کنید که هدف شما خرید چه نوع طلایی است؟ آیا می خواهید یک دستبند طلا شیک بخرید یا این که خرید یک گوشواره مدرن یا یک آویز طلا خاص را ترجیح می دهید.

بعد از این کارها می توانید در اینترنت یک سرچ ساده انجام دهید و از جدیدترین و به روزترین مدل های بازار مطلع شوید. با سرچ در پلتفرم هایی مانند پینترست یا سایت های فروش آنلاین طلا می توانید از آخرین ترندهای این بازار مطلع شده تا به این ترتیب انتخاب و خرید طلای مورد نظرتان برای شما راحت تر شود.

 برای مثال اگر قصد خرید یک گوشواره را دارید می توانید با سرچ عبارتی مانند شیک ترین گوشواره طلا یا خرید گوشواره طلا مدروز، جدیدترین مدل ها را ببینید. بدون شک کار انتخاب برای شما بسیار راحت تر می شود و سریع تر می توانید چیزی که می خواهید را انتخاب کنید.

جمع بندی

خرید طلا هر کسی را خوشحال می کند و روزی که می خواهید برای خرید طلای مورد نظر تان به بازار بروید هیجان زیادی دارید. اما قطعا این تنوعی که در بازار می بینید شما را به چالش می کشد و ممکن است در زمان خرید سردرگم شوید. مهم نیست که شما یک قطعه طلای لوکس و سنگین را انتخاب می کنید یا به دنبال خرید یک قطعه طلای سبک و ساده مانند یک آویز طلای خاص هستید، اگر در زمان خرید و انتخاب به نکات خرید بهترین طلا توجه کنید و سعی کنید طلایی که می خرید با سلیقه شما یا کسی که می خواهید برای او خرید کنید همخوانی داشته باشد، قطعا هیچ خریدی نمی تواند بهتر از خریدن یک قطعه طلای زیبا و شیک باشد.

سوالات متداول

آیا طلایی که می خریم باید سنگین باشد؟

قطعا وزن بالاتر طلا ارزش مالی بیشتری دارد اما این به معنی این نیست که از نظر زیبایی و خاص بودن هم با ارزش تر است. برای انتخاب بهترین طلا برای خرید فاکتورهای مهم تری وجود دارد که بهتر است ابتدا آنها را اولویت قرار داد.

برای یک دختر 11 ساله چه طلایی بخریم؟

بهترین انتخاب برای یک دختر 11 ساله می تواند یک دستبند دخترانه شیک یا یک گوشواره دخترانه شیک و ساده باشد.

مطالبی که شاید بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران ، بازار بزرگ ، بازار زرگرها
شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 الی 17

تمام حقوق این سایت محفوظ است. بیشه گلُد

سبد خرید

قیمت گرم طلا:

۴.۳۳۰

3,500000تومان

گارانتی همیشگی، عودت 7 روزه و تعویض ۹۰ روزه

گارانتی همیشگی، عودت 7 روزه و تعویض ۹۰ روزه

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.