preloader

برای نامزدی چه نوع انگشتری بخریم؟

حلقه طلا نامزدی و ازدواج

خرید هدیه

رسم و رسومات قبل از نامزدی، عقد یا ازدواج در فرهنگ و سنتی تفاوت هایی دارد. اما یکی از کارهای مشترک تمام عروس و دامادها انتخاب انگشتر نامزدی و حلقه ازدواج است. این مرحله برای هر عروس و دامادی یکی از مهمترین مراحل است، چرا که انگشتر نامزدی یکی از ماندگارترین خریدهای هر عروس و دامادی است.

تنوع بالایی در بین انگشترها وجود دارد. از انواع حلقه سفید ساده گرفته تا یک حلقه نامزدی طلا ساده و بدون نگین یا یک حلقه رینگ نگین دار همگی جزو گزینه های شما برای انتخاب حلقه نامزدی است. وجود این همه تنوع در بین انگشترهای طلا برای نامزدی کار انتخاب را کمی دشوار می کند. چطور می توان بهترین حلقه نامزدی را انتخاب کرد؟ آیا فقط باید به بودجه و سلیقه برای انتخاب حلقه برای نامزدی توجه کرد؟ اصلا چرا اینقدر انتخاب حلقه ازدواج اهمیت دارد؟ در این مقاله به شما می گوییم چطور می توانید با در نظر گرفتن چند نکته و ترفند ظریف بهترین انتخاب را برای مراسم تان داشته باشید.

چرا انتخاب حلقه نامزدی مهم است؟

در دوران نامزدی همه چیز می تواند به یک خاطره ماندگار تبدیل شود. خصوصا هدایایی که در این دوره خریداری می شوند. حلقه های نامزدی در کنار دیگر چیزها از اصلی ترین خریدهایی است که می تواند خاطرات شیرین این دوره را ماندگار کند تا سال ها بعد که به حلقه نامزدی خود نگاه می کنید، این روزهای شیرین را به خاطر بیاورید.

انتخاب حلقه نامزدی طلا مهم است و می تواند نشان دهنده تعهد و عشقی باشد که شما با هم بسته اید. انتخاب شما تعیین می کند که چقدر به این مراسم و ماندگار شدن آن اهمیت می دهید. از طرفی معمولا حلقه نشون نامزدی چیزی است که شما باید به همه آن را نشان دهید و قطعا زیبا بودن و خاص بودن آن به چشم می آید. بنابراین بسیاری از زوجین به دنبال انتخاب یک حلقه ازدواج ست خاص و شیک هستند که از بقیه مدل ها متمایز باشد.

انواع حلقه برای نامزدی

قبل از این که به بررسی نکات مهم خرید حلقه برای مراسم نامزدی بپردازیم، بهتر است با انواع حلقه یا انگشترهایی که برای این مراسم وجود دارد آشنا شویم. با رفتن به طلافروشی های مختلف قطعا شما با تنوع بالایی از حلقه های نامزدی مواجه می شوید. اصلی ترین و پرطرفدارترین مدل های حلقه نامزدی شامل موارد زیر می شود:

حلقه ساده طلا تک نگین

یکی از کلاسیک ترین انتخاب ها برای مراسم نامزدی، یک حلقه ساده و بدون زرق و برق اضافی است که تنها با یک سنگ زینتی روی آن طراحی شده است. به این مدل ها انگشتر طلا تک نگین هم گفته می شود. معمولا سنگ روی این انگشترها یک سنگ زینتی مانند الماس و برلیان است. برای مثال می توانید یک انگشتر طلای تک نگین را به عنوان پشت حلقه ای یا یک انگشتر نشان ساده و شیک انتخاب کنید. در صورتی که بخواهید هزینه کمتری برای خرید حلقه نامزدی خود بپردازید می توانید یک پشت حلقه نگین دار با سنگ های مصنوعی یا نیمه زینتی را نیز در نظر بگیرید.

رینگ های ساده بدون نگین

برای کسانی که همیشه به دنبال سادگی هستند، یک انتخاب همیشگی که هیچ وقت هم تکراری نمی شود، حلقه طلا ساده و بدون نگین است. این رینگ ها را می توانید به رنگ زرد یا حلقه سفید ساده انتخاب کنید. خرید حلقه رینگ ساده معمولا همیشه ترند است و زوج های زیادی آن را انتخاب می کنند. معمولا این انگشترها که به صورت ست هم انتخاب می شوند می توانند هم به عنوان حلقه نامزدی و هم حلقه های ازدواج استفاده شوند. این رینگ ها در قیمت ها و وزن های مختلفی هم وجود دارند و می توان بسته به بودجه، سبک ترین یا سنگین ترین وزن حلقه رینگ ساده طلا را سفارش داد. برخی از افراد که به دنبال خرید حلقه ازدواج ست خاص هستند، می توانند با خرید یک ست حلقه سفید ساده، نام یا تاریخ مراسم خود را روی آن حک کنند تا خاص ترین ست حلقه برای نامزدی را داشته باشند.

رینگ های طلای نگین دار

اگر به دنبال کمی زرق و برق بیشتر در حلقه های نامزدی خود هستید، پیشنهاد بعدی مدل رینگ های طلای نگین دار است. حلقه نگین دار طلا معمولا رینگ های ساده طلایی یا سفیدی هستند که روی آنها یک یا چند نگین وجود دارد. نگین ها ممکن است برلیان یا نگین های اتمی باشند. اگر به دنبال حلقه نامزدی جدید هستید، این مدل ها اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. خصوصا یک حلقه طلا سفید نگین دار برای خانم ها و حتی آقایان می تواند یک انتخاب شیک و جذاب باشد. معمولا مدل های مردانه این رینگ های نگین دار تک نگین هستند و مدل های زنانه آن نگین های بیشتری دارند. حلقه های ساده با یک نوار نگین الماس یا برلیان شیک ترین گزینه برای انتخاب است.

حلقه های پر نگین طلا برای نامزدی

همیشه همه افراد به دنبال سادگی نیستند. برخی تجمل و زرق و برق حلقه نامزدی را ترجیح می دهند. برای این گروه بهترین انتخاب انگشترهای طلایی است که یک نگین بزرگ دارند و دورتادور آنها با نگین های زینتی تزئین شده است. البته قیمت انگشتر پشت حلقه ای طلا با نگین های زینتی معمولا بالاتر است و وزن آنها هم سنگین تر است. با این حال برخی از مدل های موجود با سنگ ها یا نگین های اتمی ساخته شده اند که قطعا قیمت مناسب تری هم دارند. این مدل حلقه ها برای حلقه نشون نامزدی انتخاب می شوند و می توانند یک انتخاب لوکس و زیبا برای عروس خانم ها باشد.

حلقه کارتیه زنانه

یکی دیگر از مدل های ترند که به عنوان حلقه نامزدی جدید محبوبیت زیادی دارد، حلقه های طرح کارتیه است. در کل طلاهایی که مدل کارتیه هستند همیشه محبوبیت زیادی دارند. یکی از انواع حلقه های نامزدی یا بهتر است بگوییم حلقه نامزدی برای عروس خانم ها، حلقه کارتیه زنانه است که در عین شیکی و سادگی، بسیار زیباست.

حلقه های نامزدی با مدل های فانتزی

طرح ها و مدل های فانتزی در طلا و جواهر در حلقه های نامزدی و ازدواج هم دیده می شوند و بسیاری از افراد برای انتخاب حلقه نامزدی خود، به دنبال حلقه های فانتزی می روند. در این مدل ها بر عکس انواع حلقه نگین دار طلا که جلوه آنها با یک نگین ایجاد شده است، از تراش های خاص یا طرح های فانتزی مانند قلب و گل برای جلوه دادن به آنها استفاده شده است. انگشتر چند حلقه ای طلا، انگشترهایی با طرح گل و اشکال هندسی جزو این دسته هستند.

حلقه های لاکچری نامزدی

در نهایت محبوب ترین مدل ها، انواع حلقه های لاکچری طلا برای نامزدی هستند. اکثر این حلقه ها قیمت بالایی دارند و از سنگ ها و تراش های زینتی گران مانند برلیان و الماس روی آنها استفاده می شود. انگشترهای الماس با تراش مارکیز با بالاترین سطح درخشندگی و ظرافت یکی از لوکس ترین و جذاب ترین انتخاب ها برای حلقه نامزدی طلا یا یک پشت حلقه ای طلا است. یکی دیگر از مدل های لاکچری بسیار پرطرفدار برای انگشتر نامزدی، حلقه های مدل پرنسسی است که روی آنها از نگین های الماس یا برلیان استفاده شده است.

نکاتی که باید برای خرید حلقه ازدواج و نامزدی به آنها توجه کنید

در زمان انتخاب یک حلقه برای مراسم نامزدی اول از هر چیز باید بدانید که این حلقه با حلقه ازدواج شما متفاوت است. حلقه نشون نامزدی معمولا در دوران قبل از ازدواج و به عنوان نشان در مراسم بله برون استفاده می شود. با این حال برای برخی انتخاب انگشتر نامزدی همان انتخاب حلقه ازدواج است و ممکن است در کنار آن یک انگشتر پشت حلقه طلا هم بخرند. مهمترین نکاتی که باید در خصوص انتخاب حلقه مناسب برای نامزدی به آن توجه کنید شامل موارد زیر می شود:

  • انتخاب حلقه برای مردان با زنان فرق دارد
  • توجه به سایز و پهنای حلقه
  • بودجه و وزن حلقه نامزدی
  • انتخاب مدل مناسب حلقه با توجه به فرم انگشتان و رنگ پوست
  • توجه به نوع و تعداد نگین های حلقه
  • سلیقه طرفین در انتخاب حلقه
  • حلقه برای مراسم نامزدی است یا عروسی

این موارد مهمترین نکاتی است که باید در زمان انتخاب حلقه نامزدی یا ازدواج به آنها توجه کرد.

 

انتخاب حلقه برای مردان با زنان فرق دارد

اول از هر چیزی شما باید در نظر بگیرید که حلقه مورد نظر برای آقاست یا خانم. هم از نظر مدل و هم از نظر اندازه انتخاب حلقه نامزدی برای آقایان با خانم ها متفاوت است. معمولا برای آقایان انواع حلقه نامزدی ساده مانند یک حلقه رینگ طلا یا یک حلقه سفید ساده انتخاب می شود. علاوه بر این حتی می توان برای آقایان به جای طلا از انواع انگشترهای پلاتین یا نقره هم استفاده کرد. نکته بعدی توجه به سایز حلقه ها برای مردان است. معمولا آقایان انگشتانی پهن تر و قطورتر دارند. بنابراین باید به دنبال خرید حلقه ازدواج برای انگشت پهن و کوتاه بود.

در مقابل برای خانم ها معمولا زرق و برق و جلوه داشتن حلقه نامزدی مهم تر است. از انواع حلقه طلا سفید نگین دار گرفته تا حلقه های رینگی و حلقه کارتیه زنانه می تواند انتخاب مناسبی برای خانم ها باشد. انگشترهایی که برای خانم ها طراحی می شود معمولا ظریف ترند و توجه به جزئیات در آنها اهمیت بیشتری دارد. البته باز هم ممکن است یک خانم به دنبال سادگی باشد و با انتخاب و خرید حلقه رینگ ساده، حلقه خود را با داماد ست کند. معمولا به دلیل وزن کمتر قیمت حلقه برای زنان کمتر از مردان است. به عنوان مثال قیمت حلقه طلا سفید زنانه از مردانه کمتر است.

توجه به سایز و پهنای حلقه

در زمان انتخاب حلقه برای نامزدی باید به سایز و پهنای مناسب آن توجه کرد. اول از هر چیز سایز انگشتان و پهنای آنها باید در نظر گرفته شود. مطمئن شوید که حلقه ها را به اندازه انتخاب می کنید تا نیازی به تغییر سایز نداشته باشند. برخی از مدل ها خصوصا انواع حلقه طلا سفید نگین دار ممکن است بعد از تغییر سایز دچار مشکل شوند یا نگین های آنها آسیب ببیند. نکته بعدی توجه به راحتی انگشتر در دستان شماست. اگر انگشتان پهنی دارید بهتر است یک حلقه مناسب برای انگشتان پهن را انتخاب کنید. سایز و پهنای حلقه نامزدی مردان معمولا بیشتر از زنان است.

بودجه و وزن حلقه نامزدی

یکی از مهمترین فاکتورها در خصوص انتخاب حلقه ازدواج و نامزدی بحث هزینه و بودجه است. خصوصا با توجه به قیمت بالای طلا، بحث هزینه بیشتر از همیشه مطرح می شود. شما باید با توجه به بودجه ای که دارید به دنبال انتخاب مناسب ترین مدل باشید. ممکن است برای پرداخت قیمت حلقه طلای نامزدی ارزان مجبور به انتخاب مدل های ساده تر و سبک تر باشید، چرا که برای مثال وزن حلقه رینگ ساده طلا معمولا پایین تر از مدل های دیگر است. در نتیجه قطعا انتخاب های شما محدودتر می شود. نکته دیگر این که برخی از افراد به دلیل محدودیت بودجه گزینه های دیگری را در نظر می گیرند. برای مثال قیمت حلقه نامزدی ارزان با پایه نقره یا رکاب استیل و حتی رکاب های باریک تر بسیار مقرون به صرفه تر است. یکی دیگر از گزینه ها برای کاهش هزینه خرید حلقه نامزدی تعویض سنگ های زینتی برلیان و الماس با سنگ های غیر زینتی و نگین های اتمی است.

انتخاب مدل مناسب حلقه با توجه به فرم انگشتان و رنگ پوست

مدل های متنوعی برای خرید حلقه ازدواج و نامزدی وجود دارد، اما قطعا هر مدلی برای هر کسی مناسب نیست. فرم دست ها و انگشتان هر فرد و حتی رنگ پوست تعیین می کند که کدام مدل برای چه کسی بهتر است. مدل های تک نگین ممکن است برای انگشتان کشیده و لاغر مناسب تر باشند. برای انگشتان پهن و کوتاه هم مدل های پهن تر و پر نگین تر شاید انتخاب بهتری باشد و کسانی که انگشتان پهن تری دارند، باید به فکر خرید یک حلقه ازدواج برای انگشت پهن و کوتاه باشند. رنگ انگشترها هم با توجه به رنگ پوست باید انتخاب شود. مطمئنا برای برخی از پوست ها انتخاب حلقه نامزدی طلای زرد بهترین گزینه است و با برخی از رنگ پوست ها هم حلقه سفید ساده یا نگین دار بیشتر سازگاری دارد.

توجه به نوع و تعداد نگین های حلقه

شما می توانید از بین انواع رینگ ها و حلقه هایی که برای نامزدی به شما پیشنهاد می شود، مدل های بدون نگین، تک نگین یا چند نگین را انتخاب کنید. تعداد و نوع نگین ها را در نظر بگیرید و به آنها دقت کنید. اگر فروشنده به شما می گوید که نگین ها سنگ های ارزشمندی مانند برلیان یا الماس است، حتما در خصوص شناسنامه این سنگ ها و ضمانت اصل بودن شان از او بپرسید. از طرفی اگر نگین ها اتمی است، بهتر است از جایی انگشتر خود را خریداری کنید که از قبل وزن نگین ها کسر شده باشد. در نهایت این که به استحکام و درخشش نگین ها روی انگشتر توجه کنید و مطمئن باشید که با بالاترین کیفیت ساخته و پرداخته شده اند.

سلیقه طرفین در انتخاب حلقه

در خصوص انتخاب حلقه برای نامزدی تنها سلیقه دو طرف مهم است و اصلا نباید به تفکر و نظرات دیگران توجه کرد. این انتخاب شماست و قطعا باید با توجه به سلیقه شخصی خودتان از بین مدل های موجود انتخاب کنید. برای مثال شاید نظر دیگران انتخاب یک حلقه پر زرق و برق نگین دار باشد، اما اگر شما فردی هستید که سادگی را دوست دارید بهتر است تنها سلیقه و تمایل شخصی خود را در نظر بگیرید و با انتخاب یک حلقه نامزدی ساده، بهترین انتخاب را داشته باشید. انتخاب شما باید به نحوی باشد که همیشه از در دست کردن حلقه نامزدی خود لذت ببرید و با آن راحت باشید.

حلقه برای مراسم نامزدی است یا عروسی

در نهایت به این توجه کنید که آیا قرار است این حلقه فقط برای مراسم نامزدی باشد یا این که از آن به عنوان حلقه ازدواج هم استفاده می کنید. معمولا زمانی که حلقه برای نامزدی است، مدل های پر نگین یا تک نگین بیشتر مد نظر است و در ادامه زوج ها برای مراسم عروسی حلقه ازدواج ست خاص را انتخاب می کنند.

جمع بندی

انتخاب یک انگشتر شیک، جذاب و مد روز برای نامزدی کار سختی نیست اگر کمی به جزئیات توجه کنید. شما می خواهید از این حلقه سال ها به عنوان نماد عشق و تعهدتان استفاده کنید و در نتیجه باید انتخاب شما بهترین باشد. در درجه اول سلیقه شخصی شما مهم است و بعد از آن هم باید برای انتخاب حلقه نامزدی به یک سری نکات مانند سایز و مدل مناسب و قیمت توجه کنید.

سوالات متداول

بهترین انتخاب برای حلقه نامزدی چه مدل انگشترهایی است؟

انگشترهای مختلفی می تواند انتخاب مناسبی برای حلقه نامزدی شما باشد. از انواع حلقه ظریف طلا و حلقه ساده طلا گرفته تا رینگ های نگین دار، انگشترهای تک نگین و انگشترهای چند حلقه یا پرنگین هر کدام انتخابی ایده آل برای مراسم نامزدی است.

آیا حلقه نامزدی با حلقه ازدواج متفاوت است؟

معمولا حلقه های نامزدی سبک تر و ساده ترند و الزامی به ست بودن آنها نیست. حتی گاهی اوقات به صورت تک تنها از طرف داماد برای تقاضای ازدواج برای عروس خانم خریداری می شود. با این حال برخی از افراد هم با انتخاب یک ست حلقه برای نامزدی، از همان به عنوان حلقه ازدواج هم استفاده می کنند و در عوض حلقه نشان نامزدی یا پشت حلقه دارند.

مطالبی که شاید بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران ، بازار بزرگ ، بازار زرگرها
شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 الی 17

تمام حقوق این سایت محفوظ است. بیشه گلُد

سبد خرید

قیمت گرم طلا:

۴.۳۳۰

3,500000تومان

گارانتی همیشگی، عودت 7 روزه و تعویض ۹۰ روزه

گارانتی همیشگی، عودت 7 روزه و تعویض ۹۰ روزه

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.